Recent Posts

Istoria unui galbăn şi a unei parale de Vasile Alecsandri


“Ah! parale, parale! Ființe neînțelese ce sunteți! Vroiți totdeauna să ne țineți în mrejele voastre și să nu avem nici ochi, nici gură, nici suflet decât numai pentru voi. Iar dacă ni se întâmplă să ne întoarcem căutăturile aiure, atunci vai și amar pentru noi, sărmanii galbeni olandezi!… Acele versuri pe care numai eu știu cât am asudat până ce le-am improvizat!… acele versuri în care mi-am vărsat toată inima!… tu le iei în râs pentru că au fost adresate alteia, iar dacă le-aș fi făcut pentru tine sunt sigur că le-ai fi găsit minunate.”
Un galben olandez și o para turcească se reîntâlnesc după ani de zile de despărțire. În anii ăștia fiecare a trecut din mână în mână și au cunoscut o mulțime de oameni și situații interesante. O povestire romantică din perspectiva banilor care ne privesc și ne judecă în timp ce noi îi aruncăm mai departe în vârtejul lumii.
Durata: 22 minute
Distributie: George Macovei, Puiu Vasiliu, Alexandru Blehan, Silvia Popa, Virginia Carabin-Raiciu, Constantin Popa, Valeriu Burlacu, Petru Ciubotaru, Constantin Obada, Ion Lazu, Constantin Bârliba
Regie: Constantin Paiu
Inregistrare din 1969